pátek 11. února 2011

Dort

Dobrý večer všem,
našemu Lukáškovi jsou dneska 3 roky a to bylo potřeba pořádně oslavit. Hned ráno jsme se pustily do šlehání krému a zdobení dortu.


     Letos se mi konečně podařilo potáhnout dort marcipánem.
 
     Loni jsem koupila takový ten malý váleček v obchodě, ale kromě toho, že je ho žalostně málo, takže stačil sotva na vršek dortu, tak ač je docela drahý, nebyl vůbec dobrý. Letos jsem tedy vytáhla vyzkoušený recept na falešný marcipán ze sušeného mléka. Pokud by jste chtěly vyzkoušet, tady je recept:

320 g moučkového cukru
80 g másla
80 g sušeného mléka
1 bílek
mandlové aroma
barvivo

     Všechny přísady smícháme a na vále zpracujeme těsto (cukr prosátý, mandlové aroma jen několik kapek - podle chuti, barviva různá, podle potřeby).
     Stejné těsto, ale bez másla, můžeme použít na různé ozdoby - obaly na knihy, kytky, lístečky.

     Zbytek dobrot (obloženou mísu a chlebík podle recept od Helenky) jsem nějak nestačila vyfotit dříve než byly poznamenány konzumací, tak snad příště.

     Přeji všem moc příjemný víkend.

10 komentářů:

  1. Lukáškovi vše nej a dort tedy vypadá úžasně ♥♥♥

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Evi, děkuji za pochvalu, Lukáškovi přání vyřídím.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, i moc gratuluju, tobě k dortu, moc se ti povedl a Lukáškovi k narozeninám. Hlásím se do řad bojovnic s marcipánem, z toho falešného dělám na vánoce kuličky, potahovat jsem s ním ještě nezkoušela, na dorty si ho kupuji v Německu, je kvalitnější a levnější. Při rozvalování podsypávám škrobouvou moučkou, ne cukrem (to mám od cukrářky), jde to líp.
    Krásnou sobotu, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Jani, Lukáškovi vše nejlepší, dort vypadá luxusně, hezký víkend Marcela

    OdpovědětVymazat
  5. JANIČKO, TAKÉ PŘEJI VŠE NEJ, NEJ LUKÁŠKOVI.
    DOBRÉ CHUTNÁNÍ, DORTÍČEK VYPADÁ OPRAVDU MOC HEZKY.
    VŠE SI PARÁDNĚ UŽIJTE. BOHDA

    OdpovědětVymazat
  6. Jani,
    všechno nejlepší Lukáškovi :o)))
    A dort jsi udělala báječný!!!
    Hezký večer
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Helenko, moc děkuji za milý komentář. Podsypat při rozvalování škrobovou moučkou určitě vyzkouším, ještě jsem to neslyšela. Všude doporučují cukr.

    Ahoj Marcelko, Bohdo, Jarko děkuji za přání pro Lukáška i za pochvalu.

    Mějte se moc hezky
    Jana

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Jano, náhodou jsem objevila Váš krásný blog, a dodatečně přeji Lukáškovi nej, nej k narozeninám. Doma mám stejně starého kluka. Tři mu budou v květnu, tak se s dovolením budu inspirovat a upeču mu dortu podle Vás...:-) Hezký den. Petra

    OdpovědětVymazat
  9. Dobrý večer Petro, moc děkuji za návštěvu. Jsem ráda, že jsem někoho inspirovala, ani jsem to nečekala.
    Mějte se moc hezky
    Jana

    OdpovědětVymazat