pátek 3. srpna 2012

Potah na gauč

     Kromě toho, že se mi barva našeho gauče nikdy nelíbila. (Já jsem ho tedy ani nevybírala.) Tak naprosto jednobarevná hladká látka snad vysloveně přitahovala špínu. I v době, kdy jsme neměli děti, bych ho snad mohla luxovat 2x denně a stejně by na něm byl vidět prach.

     Později samozřejmě přibyl semtam nějaký flíček a s dvěma dětmi těch flíčků tak nějak bylo čím dál víc. Asi všechny víte, jaký problém je vyčistit ve čtyřčlenné rodinně sedačku. Počkat až hlava rodiny půjde spát, aby nebyla omezována :-) rychle v noci vyčistit a doufat, že do rána, než se děti vzbudí uschne. Protože je prostě od ní neudržím. Pokud tedy nehodlám zamykat obývák a šetřit si ho pro návštěvy, což tedy nehodlám.

     Do ušití potahu se mi dlouho nechtělo, protože jsem měla strach, jak se mi podaří vytvarovat ten rohový díl. Ale vyšlo to docela dobře. Potah snadno hodím do pračky a protože je ušitý z takového toho mikrovláknového přehozu, tak rychle uschne a nemusí se ani žehlit. Výhodou materiálu je i to, že je chlupatý i z rubové strany a tak z gauče tolik neklouže, jako materiály, které jsou na rubu hladké. Měla jsem dva přehozy na dvoupostel rozměr cca 200 x 220 cm a vyšlo mi i na křeslo a taburet. Zbylo pár malinkých kousíčků.
      Máte taky tak rády andílky? Já moc a tenhle mi přijde obzvlášť roztomilý. Jak vidíte, už ani já jsem nedokázala odolat kouzlu GG porcelánu. Že jsem na porcelán je o mě známo, ale pořád jsem měla strach, že se mi nepodaří sladit GG s mým milovaným pomněnkovým. Letošní letní kolekci jsem už odolat nedokázala a pár kousků jsem si objednala. Už jste je na mých fotkách párkrát viděly.
     Kolekce Fay Red se mi v loňském zimním katalogu líbila strašně moc, ale říkala jsem si, že červená se mi nikam nehodí. A tak jsem se ještě pořád ovládala. Viz výše, kolekce Rosie White mě vážně okouzlila a hlavně ten velký čajový hrnek, který spíš než na čaj používám (používala jsem)  na velikou kávu s našlehaným mlékem. Až do návštěvy manželovy sestřenice a její roční dcerky. Konferenční stolky jsou prostě nešikovně zrovna ve výšce  dětiček, které se navíc při chůzi chytají čehokoli. A tak hrnek skončil na parketách, ouško na pět kousků.
      Jeden jsme nenašli, tak jsem kousky vyhodila, že hrnek bude jen tak na dekoraci, nebo jako mistička. Vyhodit jsem ho nedokázala. Druhý den ráno našel Lukášek chybějící kousek. Nedalo mi to, ostatní kousky jsem vybufetila z koše a ouško slepila. Drží to, ale jak dlouho, pokud bych hrnek normálně používala a myla v myčce, to nevím. Tak je z něj ozdoba.
     Chtěla jsem si objednat nový, ale vzpomněla jsem si na Janičku, která psala, že se jí červená do kuchyně taky úplně nehodí, ale hrnek Fay Red prostě musela mít. Ještě chvilku jsem otálela a doufala, že ho už předsi jen vyprodají... Počkal na mě a tak ho mám doma. Jani díky. Je nádherný a asi mu budu muset ještě něco z této kolekce přikoupit, aby nebyl osamělý.
     PS. jsem nepoučitelná, zase ho nemám vystavený ve vitríně, zase z něj každý den piji kafíčko, doufám, že tentokrát trochu déle
     Mějte se krásně


13 komentářů:

  1. Jani já mám také starou sedačku a také dvě děti takže vím o čem píšeš:-)Ani se na novou ted nechystáme,to jedině tak koženou,aby šla vždy umýt,ale to mi zas přijde takové studené,ale možná že na ní i dojde.Andílek je krásný,já je také miluji-andílky a srdénka!Hezký víkend!

    OdpovědětVymazat
  2. Jani,tyhle nákupy znám :)) Krásný andělíček, tak ať tě opatruje. Lucka

    OdpovědětVymazat
  3. Jani, taky nemame novou sedacku, ale ta nase je kozena a tudiz umivaci - takze obcas vezmu hadrik a otruji a tim je vse vyreseno. Fay red se mi taky moc libi, nakonec jsem v zime neodolala a koupila si cukrenku a dozicku. Proste jsou veci, ktere clovek musi mit, ze? Hezky vecer, Katerina

    OdpovědětVymazat
  4. What a sweet angel.......like the big cup !!!...lovely weekend....xxx..

    OdpovědětVymazat
  5. To jsi teda machr a pustit se do potahu sedačky+++. Myslím, že je lepší užívat si porcelánu a neochraňovat ho pro další generace, to je jako, používat obývák, jak jsi napsala,jen pro návštěvy:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Jani, poťah sa krásne podaril. Si šikulka. Máš krásny stolík, vankúšiky a ten háčkovaný modro-biely je tiež očarujúci.
    Emily

    OdpovědětVymazat
  7. Jani, máš můj obdiv - na potah gauče bych si tedy netroufla!
    A ten hrnek, ten je moc krásný na to, aby jen stál a nesloužil. Jinak to dobře znám , když se něco rozbije, tak to co mám ráda a ne to, s čím bych nejraději sama hodila :o)
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Zrovna před týdnem jsme si nechali potáhnout sedačku :-) Kdysi jsem měla "výborný" nápad koupit béžovou :-))) No a už je pestrá a oranžová. Nejen děti jsou schopny sedačku ušpinit, u nás je největší špinitel manžel a rozkousávač pejsek.
    Sedačku máš nádhernou, já bych si potah netroufla ušít. Gratuluji!

    OdpovědětVymazat
  9. Jani, si šikovná, šitie poťahov som absolvovala a viem, koľko času si strávila za mašinou. Na hrnček si dávaj pozor, aby sa nerozbil.
    Pekný večer
    Jana

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Jani, potah vypadá parádně, je to takový jemný, čisťoučký styl. Co se hrnku týče, víš určitě stejně dobře jako já, že největší radost mu uděláš, když z něj budeš pít kávičku. ;-) Hrnečky jsou rádi, když je majitel používá. Komu by se chtělo jen stát ve vitríně? Tak si kávičku i s půvabným hrníčkem užívej.
    Měj se krásně, Vivi

    OdpovědětVymazat
  11. You did a fantastic job of recovering the couch Jana and so practical as well....love your little red cup even if it did get broken:-)) it's still pretty...

    OdpovědětVymazat
  12. Jani, parádne si si poradila so sedačkou....si šikulka.....krásny zbytok leta

    OdpovědětVymazat
  13. Ahojda Jani, jsi šikulka, já bych povlak na gauč nezvládla. Chtěla bych na taburetku, ale s tím asi budu hodně bojovat. Třeba se povede.
    Ten hrníček je nádherný, kafi musí chutnat božsky.
    Prima den,
    J.=)

    OdpovědětVymazat